На искъра за бели мрени

Написано от vwsport на 18.07.2011 год. пиши по темата
На искъра за бели мрени Здравейте колегие,ето,че най-после намерих време да споделя излета за белите мрени в събота,в събота бях скапан като се прибрахме,вчера бях на сватба и т.н.Така в Събота с приятели (германската чета) решихме пак да посетим река искър в търсене на белите мрени.Тръгнахме сутринта в 04.00 спряхме за кафе и в 6.00 бяхме на мястото,където бяхме преди 10 дни.Направи ни впечатление,че имаше доста хора по реката,които лагеруваха от петък.Като пристигнахме на нашето място видяхме,че на отсрещния бряг пак имаше бивак и хора.Веднага ни стана ясно,че риболова ще е труден,защото рибите са много плашливи.Така и стана хора от другата страна бяха наплашили мрените и те бяха на 20-тина метра по надолу,където ние нямаше как да ги достигнем.Забравих да спомена,че нивото на реката спрямо преди 10 дни беше спаднало с около 20-30 см.Първия един час никакво пипане от страна на мрените,за сметка на това пръскачите не даваха да хвърлиш.Към 8.30-9 колегите отсреща разочаровани прибраха въдиците и си тръгнаха.Веднага се заех да забъркам захранка.Която се състоеше от 2 кг вносна захранка и 2 кг галета за пълнеж,към нея добавих 500 гр жито,защото знам,че мрените го обичат и около 200 грама бял червей.Хвърлихме захранката и зачакахме,между временно брат ми и светлъо пробваха други места нагоре и надолу по реката.30 мин след като хвърлихме захранката краси хвана 2 средни мрени и аз една маломерна и една по добра.Забравих да спомена,че слънцето напичаше адски много,направо те пареше.Няма да споменавам,че вода течеше от пот...До 12 часа излезнаха още няколко мренки, и няколко кленчета.След това жегата стана непоносима и рибите спряха да кълват,както и ние да ги търсим.Качихме се при колата и застанахме от вътрешната и страна на сянка.Хапнахме и стояхме на сянка до 3 часа.Към 3 часа краси и светлъо не издържаха на жегата и се изкъпаха в реката малко по надолу от там където ловим.Аз нещо не се навих да се къпя,но за сметка на това си мокрех шапката през 2 мин във водата и си я слагах на главата.Към 4 часа вече светлъо нагази в реката и изтичаше точно там където играят рибите в другия край на реката и на около 30 метра от мястото където бяха хората с бивака– е набара ги и направи добра серия с мрени,краси го последва и той застана до него.След като видях в какво добро темпо ги ловят нагазих и аз,но просто нямах ден.Хвърлях до тях изтичах като тях задържах,но нямах удар на мрена.Дълбочина,закачане на червей 1 към 1 с тях и на мен нещеше да бара.Така до 7 часа когато мощна селска група дойде и веднага започнаха да скачат във водата да се къпят на 20 метра от нас.Хората скачаха пляскаха без изобщо да се притесняват,че ние се опитваме да ловим риба.После се започнаха да се правят скари,децата продължиха със скоковете и виковете във водата.Рибите дадоха пас.Просто се преместиха по надолу в едни паднали дървета и не излизаха от там.Решихме да приключим риболова.Като краен резултат около 35 мрени,няколко клена и няколко кротушки от към скобари – нищо.22 мрени бяха отновно пренесени в панчарево,останалите риби пуснахме обратно в реката,за да ни радват за напред.Такъма с които лових бе мач 4.20 с основно влакно 0.165мм повод 0.12,кука номер 10.Плувка 4 грама и стръв грозд от бели червей.Ами това е засега ето и малко снимков материал.