Риболов край Окcфорд

Написано от galin на 18.08.2011 год. пиши по темата
Риболов край Окcфорд Здравейте колеги,
не бях ходил за риба доста време, но ето че най-накрая успях да направя един добър излет с жена ми и мой приятел който е индиец женен за американка. Отдавна им бях обещал да ги водя за риба. Искаше ми се да посетим ново място на което не бях ходил до сега. За целта написах в гоогъл “риболов на шаран около Оксфорд” и търсачката ми изхвърли десетки резултати. Избрaх:

Интернет сайта им изглеждаше супер и това ме привлече към тях. Освен това намерих и добри ревюта в агнлийските шаранджийски форуми. (Това е едно от нещата, които трябва да правим в България. Като отидем за риба на някой платен водоем, да пишем във форумите след това какви са ни впечатленията. По този начин ако сме недоволни, други риболовци няма да се набутат да отидат там и собствениците щат не щат ще трябва да положат усилия да си оправят водоема.)
И така пристигнахме четиримата към два след обяд и около час обикаляхме различните езера да си изберем подходящо място. В три се настанихме и започнахме да разпъваме лагера. Бях решил да се концентрирам на уискито и пържолите и затова набързо метнах две сопи. На всяка сложих само една кука. Куката Корда номер 6, монтаж косъм. На косъма слагам монтаж снежен човек. Демек едно плуващо, жълто протеиново топче ананас и едно потъващо протеиново топче с вкус на риба тон. Куката поставямм в пва торбичка която пълня със смес от консерва риба тон и смеска на със вкус на чили. В торбичката поставям и тежеста. Запечатвам цялото нещо, и замятам. Когато пва торбичката се разтвори след половин минута, куката лежи на килим от чили и риба тон. Повода е мног къс- 6 см. Шарана се самозасича винаги при този монтаж защото плуващото протеиново топче леко надига куката над дъното. Забелязал съм шарана убожава чили аромат. И така заметнах и забравих за въдиците.

Разпалих барбекюто, метнах пържолите и за час замина първата бутилка уиски. След това хапнахме добре и лафа си вървеше. Почерпени и наядени моите хора решиха да се разходят край езерата да им се слегне храната. Аз в това време сложих на блеснарката едно мепсче номер две да видя има ли хищници. Без да преувеличавам беше гол след гол. За нула време над 15 костура. Когато приятелите се върнаха от разходката не ми повярваха, че съм хванал риба и аз пак взех въдицата само, че сложих по голяма блесна. След десетина минути последва по-сериозен удар и излезе около килограмова щука. След като видяха ,че не съм пищман рибар се успокоиха, направиха си няколко снимки с нея и пак заседнахме на масата. Жена ми се беше постарала със стъклени чаши, свещи и какво ли не, та атмосферата беше магическа. Стояхме и лафихме до късно.
Без да презамятам легнах да спя. Казах си няма смисъл. Никой не беше извадил нито една риба наоколо и то при положение, че другите захранваха усилено и сменяха тактики и стръв през половин час.

Намалих звука на алармите до минимум, включих радиостанцията им и си я сложих до главата. Заспал съм като пън. Към полунощ едната аларма засвири. Докато разбера какво става спря и не се обади повече. Презаметнах криво ляво в тъмното и легнах. Тъкмо съм заспал и пак засвири. Не ми се ставаше, викам си нещо дребно бута. Ослушвах се в палатката, а алармата просвирваше от време на време. Най-накрая станах. Влакното беше отпуснато. Чак когато взех да навивам усетих съпротивление. Излезе приличен огледален шаран, не съм го теглил. Снимка, целувка и обратно във водата. Беше идеален за фурна (пълнен с орехи) помислих си греховно. Презаметнах и пак в кревата. Към три нов удар, този път алармата засвири по-сериозно. Излезе същият, калибър отново огледален шаран. Снимка, целувка и в гьола. Около четири часа, алармата изсвири тревожно и бързо спря. Излязох да проверя, но въдицата стоеше неподвижна. Домързя ме да презаметна и си легнах
Защо ли не удрят по-големи парчета не можех да разбера. В седем часа обаче се събудих от един от най-хубавите звуци: свирещ аванс. Убожавам този звук- кордата се развиваше продължително и без прекъсване в продължение на поне минута. Излезе чудесен люспест екземпляр. Изкефих се:

Към девет презаметнах и видях, че на едната от въдиците беше заминала куката и повода, барабар с тежеста и лидера. Сетих се, че бях забравил да отпусна аванса на тази макара и когато към четери алармата просвири за кратко, рибата просто е скъсала всичко с първоначалния удър.
Повече шаран не удари и към единадесет си събрахме багажа. Напаравихме си разходка из целият комплекс и си тръгнахме доволни. Препоръчвам го на всички живеещи в Анлия. Риболов за 24 часа с две въдици струва само 20 лири. Комплекса е добре поддържан и лесно достъпен.