Риболов на риба тон в Тенерифе

Написано от galin на 06.11.2011 год. пиши по темата
Риболов на риба тон в Тенерифе Стара мъдрост има, че човек и добре да живее един ден се жени. Та и на мен ми дойде реда и се задомих миналата седмица. Като на всеки ми се щеше да си запомня женитбата с положителни емоции и заминахме със съпругата за Тенерифе за няколко дни.
Острова е вулканичен с много стръмни брегове, част от Канарите и се намира недалеч от северозападното крайебрежие на Африка. Когато пристигнахме температурите бяха около 25-28 градуса. Нямаше вятър, но морето беше бурно. Никога в живота си ня бях виждал такива вълни. Разбиваха се в стръмните брегове и заливаха крайбрежните къщи. На първият ден от почивката отидохме на пристанището в съседното градче. Във водата гъмжеше от риба, мисля че бяха морски кефали, също така се виждаше накоя друга риба тон и баракуда. Имаше доста рибарски лодки за пригодени за дълбоководен риболов (Deep sea fishing), но явно сезона беше минал и само една работеше. Не се двуомихме много и си купихме билети за следващият ден. Цената 70 Евро за мен и 35 за жената за четери часа риболов. На другият ден в девет часа бяхме при яхтата. Освен нас имаше двама шведи с едно дете, двойка руснаци, един австриец и ние с жената. Натовариха ни на лодката и тръгнахме. Времето беше приятно, но с доста силно вълнение. Още като излязохме от пристанището и 'капитана' почна да пуска силиконови примамки зад лодката да се влачат. Общо пусна десет въдици, две от които за Мерлин, а останалите за риба Тон и Баракуда. Събра ни и попита как искаме да ловим: дали на всеки да назначи по една въдица или да теглим чоп. Решихме да е чоп. Написа бележки с номерца и който изтегли първи номер вади първата риба, който втори втората и т.н. Жената каза ти си младоженец ще имаш късмет-така и стана, изтеглих първи номер. За съжаление номера обаче не помогна на слуката. Времето си вървеше а помен от риба нямаше. С австриеца си допаднахме и се черпехме бира след бира. Накрая вече всички се отчаяха, оставаше към половин час и трябваше да обръщаме назад. Жената и се приспа и влязохме вътре в яхтата. Тъкмо задряма на рамото ми и в този момент отвън се развикаха 'риба, риба'!!!
Илетях на палубата и грабнах сопата. Чесно казано не очаквах, че ще дърпа толкова силно. В крайна сметка с дружни усилия извлякохме рибата, не беше много голяма но опъваше като подводница:

За съжаление повече удари нямаше. Явно рибешкият бог се смили над младоженеца и това беше за този ден. Казахме си довиждане с останалите рибари и по живо по здраво.
На следващият ден влязохме да се къпем в един неохраняем плаж (охраняемите бяха затворени поради вълнението) и със маска и шнорхел видях доста и при това различни по размер и вид риби да плуват както на плиткото така и в дълбокото. Вечерта реших да пробвам да ловя от брега. Носех си дежурната кутия с блесни, за съжаление обаче нямах успех.
Местните ловяха от брега на плувка и на дъно със стръв скарида,но вадеха сравнително малки риби.
Така завърши почивката, останах доволен от преживяването. По късно ще кача видео.