Lake Nipissing

Написано от galin на 31.07.2010 год. пиши по темата
Lake Nipissing И Така дойде заветният ден в който трябваше да тръгваме на риболов към езерото Ниписинг. Товаренето на багажа отне около час и половина- въдици, храна, пиене, двигател и какво ли не..... джипа го натъпкахме до горе. Потеглихме към десет сутринта. Пътя до езерото бе магически. Езера се редяха едно след друго ту от ляво ту от дясно, пейзажите се сменяха постоянно, един от друг по-удивителни.

След няколко часа намерихме мястото без много проблеми. Бунгалата се намираха буквално на 100 метра от главния път който минава над най-тясната част на езерото.

това е сайта на бунгалата:

А ето историята в снимки:

Направи ми страхотно впечатление колко дружелюбни бяха всички, никой за никаде не бърза и всеки готов да ти помогне и да те упъти.
Малко за езерото. Езерото Ниписинг е петото по големина в Онтарио- Канада. Дълго е почти 70 км и широко 25 км. Средната му дълбочина е около 5 м и както самите ние се обедихме на много места има плитчини и подводни камъни само на няколко сантиметра под водната повърхност.

Бунгалото в което ни настаниха беше много прилично. Имаше всичко което му трябва на един рибар. Печка за рибата, хладилник за бирата, две легла, баня и тоалетна. Набързо разтоварихме багажа и си взехме лодка под наем за целия ни престой който беше една седмица.

Дадоха ни карта на езерото и слава богу, защото имаше стотици острови с всякакви размери и без карта човек е за никаде.

Преди да отида четох за риболова в Канада, но нещото за което не бях подготвен бе факта че никой не лови мирна риба. Повечето хора даже не знаят какво е шаран. В магазина за риболовни принадлежности например се продават продукти само за риболов на хищници. Хищниците се оказа са основният обект на риболов.

Освен това ме впечатли факта, че голяма част от риболовците тролеха. За тролене използват всевъзможни воблери, въртящи, клатещи блесни, всякакви силиконови примамки и т.н. избора в магазините е главозамайващ.

Другият основен метод на риболов бе джигинг. Просто закачат силиконов туистер на края на линията, спускат го от лодката близо до дъното и леко придръпват. Много често вместо силиконов туистер на куката с оловна глава просто закачаха червей и по същия начин го спускаха до дъното.

Голямо удобство се оказа сонара. Показваше дънния релеф и дълбочината, което бе много важно поради многото подводни камъни, които бяха под самата водна повърхност.

Взехме си лодка под наем за цялата седмица която стояхме. Без лодка това огромно езеро не може да се обходи по никакъв начин. Лодката беше повече от прилична, с 15 коня двигател, и ни свърши страхотна работа.

И така след като се настанихме в бунгалото веднага се натоварихме в лодката и тръгнахме. В началото бяхме малко плахи поради многобройните ръкави, острови и заливи които следваха един след друг. Хората в другите бунгала ни предупредиха да не очакваме големи резултати защото в последните няколко седмици риболова бил много слаб за разлика от предходни години.

След като влязохме в първият сравнително дълбок ръкав, пуснахме две въдици на тролинг. Веднага стана ясно обаче че избора ни на сопи не беше много добър. Бяхме избрали пръчки със сравнително мек връх които се прегъваха до средата от тежките блесни. Това го поправихме на следващият ден когато за тролене взехме две къси, здрави сопи.

След няколко часа тролене и без никакъв успех рещихме да се забием в някой залив, да закотвим и да видим какво ще удари там. Почти всички заливи бяха обрасли с тръстика и абсолютно недостъпни от брега. Освен това, плитчините на заливите бяха покрите с водорасли. Именно на границата между чистата вода и водораслите се криеше и щуката. Следкато закотвихме лодката в един голям, тих залив, Краси сложи плувка и червей и почна да лови костур след костур. Костурите бяха малки, нямаха и педя, но поддържаха бойният дух.

Аз съм заклет блеснар и да въртя блесната мога без да спирам цял ден. Затова сложих въртяща мепс номер 4 и започнах да мятам. В продължение на час нищо. Само дребни костури следваха блесната. Най-накрая първата щука удари, и направих и аз сефтето. Продължих да облавям залива, а Краси да вади костурчета.
Не след дълго решихме да прибираме въдиците, че чичо Джак ни чакаше студен в хладилника а и трябваше да направим стратегията за следващият ден....