Откриване на Искъра

Написано от vwsport на 05.06.2011 год. пиши по темата
Откриване на Искъра Здравейте колеги.Ето ,че дойде най-после дългоочакваното откриване на риболова.С цел да си хванем място решихме да тръгнем от петък.Брат ми се прибра в 17.30 часа от работа през това време аз бях натоварил багажа в колата и към 18 часа вече тръгнахме към яз.Искър и по точно шипочанския залив,където си ходя от няколко години.Най-лошото беше,че започна да вали сериозно дъжд,които си валя почти до вечерта..Пристигнахме на язовира в 19 часа и какво да видя народ,народ и пак народ, шатри,каравани,палатки,брега окупиран от въдици и забележете въпреки,че е забрана последния ден от забраната всички абсолютно всички риболовци си ловяха съвсем спокойно,че даже си прибираха и рибата в живарниците.Не ми се мисли при проверка на Иара какво щеше да стане.Мястото където си ловяхме преди забраната разбира се беше окупирано.Единственените свободни места дето бяха свободни бяха нагоре към бетонната плоча.На самата плоча имаше около 10-тина коли които бяха окупирали всичко.Веднага ми стана малко кофти защото познавам доста местата преди бетона и знам,че дълбочината е плитка затова и нямаше хора на тези места.Обикалях единствените свободни 50-60 метра в мерене на дълбочината в началото беше 1,5метра на 20 метра дистанция,а към края точно когато се бях отчаял намерих на дистанция 25 метра дълбочина около 3,5 метра.Викам тука ще ловим.Баща ми се зае да набавя дръвца за огъна и всеки почна да се занимава с нещо.Аз обърках малко захранка и започнах да стрелям храна викам си утре сутринта като влезнат платиките ще се задържат.И така оставаха 20-тина минути преди тотално да се стъмни и реших да пробвам с мача дали ше хвана нещо след като всички колеги си ловяха все едно не е забрана викам си и аз ще пробвам.Заметнах няколко пъти и хванах 2-3 бабушки,1 костур и една платика около 150грама.Зарадвах се много на платиката и си викам утре ще направим сеч щом се завъртяха платиките.прибрах въдицата и се заехме със скарата.Настроението беше повече от перфектно въпреки,че от бързане забравих да взема петромакса и се наложи да си светим само със светулките:

Баща ми реши първи да е на смяна за пазенето на багажа и въдиците.Ние си легнахме към 11 с брат ми и в 2.30 сменихме баща ми.Забравих да спомена,че вечерта баща ми хвана няколко малки костурчета за стръв и ги хвърлихме на такъм за бяла риба на 2 дънни въдици.На едната е имало удар,но баща ми го е пропуснал.На другата братовчед ми изкара една сулка към 35 см,която беше нагълтала много здраво и просто неможахме да я спасим и да я върнем обратно..И така брат ми в 3 часа си правеше линията на мача,а аз се топлих до огъня.Към 4.30 още по тъмно се заехме да бъркаме захранката.Тя си беше изцяло домашна за която съм писал и само към нея добавихме 1 кг бисквита шоколад и доста коноп както млян така и варен.Добавихме и малко ароматизатор на сенсас.Към 5 часа сутринта излезна много гъста мъгла.Добре,че на дистанцията от 25 метра горе долу си виждахме плувките на моменти дори халюцинирахме.За наша всеобща гадост мъглата се вдигна точно в 09.30.До тогава излезнаха 10-12 бабушки,няколко малки платики, няколко уклея и 10-тина костура.Нямаше и помен от по едра платика,даже не видях и да скачат големи риби през целия ден.На сутринта дойде и нашия приятел Юли които реши да ги мори на фидер – имаше само 3-4 пипания никакъв резултат.Направи ми впечатление колко много дребни платики от 0.50 до 150 грама кълвяха.Преди забраната нямаше нито една такава,айде да кажеш ние да не може да ловиме,но и колегите около нас не хванаха нито една по едра.Преди забраната най-малките бяха по 0.500 грама.Имаше и едни щекари – не видях и те да извадят по едра риба.Към обяд колегите които бяха заели мястото където ловяхме преди забраната си тръгнаха и ние решихме да се преместим там.Дълбочината на 30 метра беше към 4 и нещо метра.Хвърлихме захранка и пак почнаха дребните платички.Уклей имаше много ама много баща ми като почна да ги лови направо ги съсипа.Уклейте бяха доста едри.Упорствахме до 16.30,но така и не излезна по едра платика.Следобяда не беше музика, джетове, лодки направо ужас.Такъма на мача ми бе основно влакно 0.16 дълъг повод 0.10 кука номер 16 плувка ваглер 4+3 грама.За стръв имахме бял червей и торен червей.

Като цяло съм разочарован от откриването.Помислих си,че рибата е откъм устието на римския мост,но един приятел е бил там и каза,че положението е същото.Излезнали са 2-3 едри каракуди и пак дребни платичета.Незнам какво стана с едрите платики.Имам съмнения и не се съмнявам ако през забраната са ги прецедили бракониерските мрежи както всяка година...........Все пак имам някакви надежди,че платиките още не са хвърлили хайвера и сега са някъде към резервата където не са обезпокоявани от рибарите.Утре едни приятелчета пишман риболовци искат да ме водят на някакъв платен язовир имало много каракуди.От тях скарата от мен рибата очаквайте тема утре.